top of page

Po anglicky z telky?

Naučí sa moje dieťa angličtinu pozeraním rozprávok?


V tomto článku budem hovoriť o výhodách a nevýhodách pozerania rozprávok po anglicky a prezradím vám aj to, ako z pozerania telky vyťažiť maximum.


Určite ste to už počuli :"Moje dieťa sa toľko naučilo z rozprávok." A predstava nechať dieťa pozerať rozprávky a zároveň ho tým naučiť jazyk je veľmi lákavá. Lenže keby to tak bolo, na 100% by vymizli všetky jazykové školy a všetky deti by už dávno vedeli po anglicky, keď prídu do školy. Takže niekde je asi háčik.





Pravda je, že nejaká angličtina sa takto naučiť dá, určite áno. Určite to poznáte, že vaše dieťa donesie z rozprávky slovíčko, ktorému možno ani vy sami nerozumiete, spieva si zvučku z úvodnej pesničky, učí sa slovíčka a často opakuje aj celé vety.

Ja mám rada, keď moje deti pozerajú rozprávky po anglicky, napočúvajú si tak správny akcent, prízvuk, melódiu reči, praktické priame využitie angličtiny. To všetko je super.


Avšak aby to reálne malo ozaj význam, by tej telky musel pozerať veľmi veľa. Oveľa viac, ako som ochotná dovoliť. Čas pred TV máme u nás doma obmedzený.

To však nie je jediný háčik. Druhá vec je že dieťa pozerá pasívne. Okej, nasáva. Dekóduje. Snaží sa porozumieť. Trénuje si ucho. Pravda ale je, že 6x viac sa naučí v interakcii. Pretože vtedy je mozog dieťať naozaj zapojený. Pretože komunikovať, porozumieť, posunúť svoju myšlienku ďalej, dohodnúť sa, to je to, čo je pre mozog práve v tomto období do 6-7 rokov najdôležitejšie. To je vlastne to senzitívne obdbobie. V tomto období má vzládnuť komunikáciu so svetom, a mozog je nastavený špeciálne sa zapojiť a snažiť v okamžikoch, kedy prebieha komunikácia. Keď pozerá telku, komunikácia neprebieha, mozog samozrejme funguje, ale snaží sa menej. Len tak by the way počúva. Využíva menšiu kapacitu mozgu. Čo je škoda. Učí sa, ale mohol by sa učiť aj viac.


Ako s tým vybabrať?

Pozerajte rozprávky, kde sa nachádzajú známe slovíčka, - o tom sú napríklad aj moje edukačné videá s maňuškou Blue. Alebo používajte slovíčka, ktoré ste napočúvali z rozprávky vo vašich anglických hrách. Ak dieťa pozerá pesničky, opakujte si slovíčka z pesničky aj inými spôsobmi, napríklad pomocou flashcards. Ak dieťa pozerá príbehy, môžete si dané príbehy zahrať. My sa teraz napríklad hráme na Spidermana. Niežeby ma to hrozne bavilo, ale funguje to výborne. Pri hre používame frázy ktoré pozná z príbehu a dopĺňam to o ďalšie slovíčka, ktoré poznáme, alebo chcem preopakovať. Tak naháňame green goblin, zachraňujeme kraby z pláže, alebo stratenú mačku, tak ako Spidey v jednotlivých epizódach.

Aké rozprávky pozeráte vy? Využívate ich k ďalšiemu učeniu? Vyskúšajte 😊





Featured Posts
Recent Posts
Follow Us
  • Facebook Basic Square
Archive

subscribe for updates

Congrats! You’re subscribed! Super! Budeme Vám zasielať novinky!

bottom of page